مجموعه گردشگری آریز

Ariz Ecocastle
Search
Close this search box.

تفرجگاه آبشار بافق

تفرجگاه آبشار بافق که به همت شهرداری بافق احداث شده یک پارک جذاب است که احتمالا شما تصور چنین تفرجگاهی را در وسط کویر ایران ندارید. این پارک دارای دو فضای دریاچه می باشد که در کنار دریاچه بالایی، یک آبشار مصنوعی تعبیه شده است. مناظر مسیرهای آب از بالای کوه تا دریاچه پایین در لابلای درختان و سبزه ها و صدای آب قطعا برای گردشگران عزیز بسیار خوشایند است.

پارک آبشار در مرتفع‌ترین نقطه شهر بافق احداث شده و طبیعت بسیار زیبا، ظرافت در انتخاب گونه‌های گیاهی به ویژه گونه‌های بومی، انتخاب درختان زیبایی نظیر نخل، احداث آبشار و دریاچه، پرنده‌های زیبا، شهربازی کوچک و استفاده از عناصر طبیعی برای احداث نیمکت و گلدان و … می‌تواند یک نیم‌روز زیبا را در این پارک رقم بزند.

در بالای کوهی که تفرجگاه در دامنه آن احداث شده یک مجسمه بزرگ و جذاب یوزپلنگ ایرانی به عنوان نمادی از حیات وحش بافق قرار گرفته است.

در این پارک گردشگران می توانند از مسیر های پیاده روی دور دریاچه ها تا بالای کوه، مسیر کالسکه رانی، فضاهای بازی کودکان و بزرگسالان، آلاچیق های استراحت و فضاهای کمپ چادر، آبنمای موزیکال دریاچه، آبنمای موزیک خشک اغذیه فروشی، بازدید از مجسمه های مختلف واقع در پارک، مسیر کالسکه رانی، سرویس های بهداشتی تمیز و مرتب و غیره استفاده کنند.

 

مسیر دسترسی:

این تفرجگاه نیز در کنار شهر بافق و در مسیر دریاچه و پارک تفریحی آهنشهر و تقریبا امتداد خیابان اصلی شهر بافق قرار دارد و از اقامتگاه آریز با ماشین یک ربع فاصله دارد.

فصول مناسب برای گردشگری:

فصل پر رونق گردشگری منطقه از نیمه دوم شهریور آغاز می شود و تا آخر اردیبهشت ادامه دارد. بهترین زمان از نظر آب و هوایی، پاییز و فروردین و سپس، زمستان است. البته در بقیه فصول صبح ها تا ساعت حدود یازده و عصرها از ساعت حدود شش و هفت به بعد می توان از کویر استفاده کرد.