مجموعه گردشگری آریز

Ariz Ecocastle
Search
Close this search box.

روستای گردشگری شادکام

این روستا یک روستایی ییلاقی است که در داخل منطقه حفاظت شده کوه بافق و وسط یک دره بزرگ و زیبا واقع شده است. این روستا هرچند که در فاصله حدود 40 کیلومتری از شهر بافق قرار گرفته ولی دارای آب و هوای کاملا متفاوت می باشد. درختان روستا از جنس درختان سردسیری همچون گردو، بادام، زردآلو، آلوچه، هلو، توت سفید و سیاه، انگور و غیره می باشد. ورودی دره شادکام عموما حس جالب توجهی برای گردشگران دارد. یک درخت سرو دیرزیست 800 ساله نیز در مسیر ورودی قرار گرفته که برای بومیان از تقدس برخوردار است.

بناهای روستایی قدیمی همه از خشت و گل و سنگ می باشد با سقف های چوبی که غالبا از چوب لاخه درختان اُرس بومی پوشیده شده و روی آنها مصالح گل و سنگریزه. جداره کوچه ها، بلند و سنگچنین هست با عرض کم و سقف های چوبی. باغات دارای دیوارهای سنگی و کوتاه هست و یک جوی آب که از ته دره شادکام سرچشمه می گیرد در مسیر روستا به راه خود ادامه می دهد و باغات روستا را آبیاری می کند. طبیعت گردان عموما از مسیر حدودا یک ساعته چشمه روستا استفاده می کنند و خود را به سرچشمه زیبای چشمه شادکام می رسانند.

در هنگام باراش باران، مناظر رویایی آبشارها و جوی های آب در ارتفاعات و صخره ها شکل می گیرد که از زیبایی دیوانه کننده است! شما می توانید قبل یا بعد از روستای شادکام، از روستای زیبای قُطرُم که در همان مسیر و بعد از شادکام است نیز استفاده کنید.

خوشبختانه در روستای شادکام چندین اقامتگاه بوم گردی مشغول به فعالیت هستند که شما می توانید اقامتگاه آریز را رزرو نموده و برای یک یا دو وعده غذایی یا استراحت و گشت روستا به این روستا مسافرت کنید و یا اینکه اقامت در آنها را تجربه کنید. خوراک و غذای محلی که در این اقامتگاه ها طبخ و سرو می شود می تواند تجربه ای خاص به شما هدیه دهد. برای استفاده از خدمات روستای شادکام می توانید روی راهنمایی و هماهنگی مجموعه اقامتگاه آریز حساب کنید.

مسیر دسترسی:

فاصله این روستا تا شهر بافق با خودرو شخصی حدود 45 دقیقه است. مسیر آسفالته و با کیفیت است ولی به این دلیل که عرض جاده، نسبتا باریک می باشد رانندگان باید احتیاط کنند.

فصول مناسب برای گردشگری:

فصل پر رونق گردشگری در روستای شادکام، بهار و سپس تابستان بوده و پس از آن، پاییز و زمستان.