مجموعه گردشگری آریز

Ariz Ecocastle
Search
Close this search box.

روستای گردشگری قُطرُم (قُطروم)

روستای قطرم نیز یک روستای ییلاقی می باشد که داخل منطقه حفاظت شده کوه بافق و در امتداد مسیر بعد از روستای شادکام قرار گرفته است. باغات روستا را محصولاتی چون گردو، بادام، زردآلو، هلو، آلوچه، توت و غیره تشکیل می دهند. این روستا در بین صخره های دیواره ای مرتفع واقع شده است و خانه ها در چشم انداز ورودی روستا، در طبقات مختلف ساخته شده اند که به ماسوله یزد شهرت یافته است. مصالح خانه های روستا از خشت و گل و سنگ و چوب است. مردم روستا نسبتا مذهبی بوده و گردشگران باید در این زمینه بیشتر مراقبت کنند. در پایین دره که بسمت بالا و در امتداد رودخانه پیاده روی می کنیم سمت چپ ساختمان ها و منازل واقع شده اند و در سمت چپ، چند اتاق دستکند را می توانید مشاهده کنید که می تواند معرف سابقه 5000 ساله این روستا باشد.

در کوه های اطراف این روستا نیز همانند روستای شادکام می توانید پوشش گیاهی همچونه گونه های درختان بنه، ارس (سِبل)، بادام کوهی، انجیر وحشی، آنغوزه و زیره و … را مشاهده کنید.

مسیر طبیعت گردی روستا به سمت سرچشمه روستا می باشد و در سرچشمه بالای کوه، حوضچه ای زیبا واقع شده است.

در روستای قطرم یک اقامتگاه بوم گردی واقع شده است که در برخی از مواقع سال، به روی گردشگران باز است ولی برای بازدید یا استفاده از خدمات، جهت اطمینان می توانید با اقامتگاه آریز هماهنگ باشید.

 

مسیر دسترسی:

فاصله این روستا تا شهر بافق با خودرو شخصی حدود 55 دقیقه است. مسیر آسفالته و با کیفیت است ولی به این دلیل که عرض جاده، نسبتا باریک می باشد رانندگان باید احتیاط کنند.

فصول مناسب برای گردشگری:

فصل پر رونق گردشگری در روستای شادکام، بهار و سپس تابستان بوده و پس از آن، پاییز و زمستان.